Zijn eetbare paddestoelen gezond en wat bevatten ze allemaal qua vitaminen en mineralen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken

Het beste antwoord

Paddestoelen bevatten veel vitamines, o.a. vitamine C, een aantal B vitamines, vitamine K en veel mineralen als koper, kalium, ijzer, fosfor en selenium.
Over het algemeen wordt gezegd dat ze gezond zijn, en sommige soorten worden als vleesvervanger gezien, maar ik geloof dat ze niet een volwaardig vleesvervanger zijn, misschien is het de B12 vitamine is die mist.
Soms is er nog een discussie of het wel goed is om schimmels te eten, daar ben ik nog niet over uit, maar ik weet wel dat het ontzettend lekker kan smaken!

Lekker hoor!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Via de onderstaande link kun je alles vinden.
Moet je wel op naam van de paddenstoel zoeken, zoals cantharel, eekhoorntjesbrood of oesterzwam. Op de zoekterm paddenstoel vind je niks.

Toegevoegd na 1 minuut:
Heb ook een link toegevoegd van Wikipedia. Op eigen risico, maar neem aan dat voldoende mensen deze site checken om te zien of er geen giftige bij zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
alle eetbare paddestoelen zijn gezond
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk zijn eetbare paddenstoelen gezond, anders zouden ze niet eetbaar zijn. Of bedoel je met gezond dat ze veel goede stoffen bevatten? Dat waarschijnlijk ook wel, het kan in elk geval geen kwaad om ze te eten.