Hoe maak ik een lekkere dessert? ik heb , meloen,aardbeien, aarbeienijs,melk,custard. en nog een paar dingetjes. liefste met die ^^

voor 6 personen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken

Antwoorden (3)

je kan de meloen en de aardbeien opsnijden en in één bak doen dan heb je een vruchtensalade. met de melk kan je met het aardbeienijs en de aardbeien een milkshake maken wellicht?? en de custard en het ijs kan je met je fruitsalade serveren? succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je toevallig nog iets van cake of zachte koekjes hebt, kan je een trifle maken.
Laag plakjes/stukjes cake, eventueel besprenkelen met bv. sherry, likeur, zoete wijn, rum. Laagje vruchtjes erop, laagje custard erop. Dat herhalen. Liefst in een glazen schaal, dan zie je de laagjes mooi. Het aardbeienijs zit er dan alleen niet bij!

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik vond die milkshake van sjeel90 een hele leuke suggestie! Misschien kan je die in kleine glaasjes erbij doen, in grote glazen wordt wel een héél zoet dessert!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maak een gustardvla van de melk, gustard en suiker zoals
op het pak gustard staat.
Doe in een vuur-ovenvast schaaltje koekkruimels (heel lekker zijn de amaretti koekjes!) en sprenkel er wat likeur over zoals kirsch. Klop wat slagroom stijf en schep de gustard en de vruchten erdoor heen. Verdeel over de koekkruimels in het schaaltje en strooi er een dikke laag rietsuiker overheen.
Zet de schaaltjes 2-3 onder een hete grill tot de suiker gekarameliseerd is. Laat afkoelen en zet 2 uur in de koelkast voor je het opdient.
amc