Nesquik beantwoordt niet aan de hoeveelheid cacao die moet gebruikt worden om cacao genoemd te worden.
Aangezien tegenwoordig de samenstelling op de verpakking staat wordt aangenomen dat de consument dat weet.
Vroeger hadden de producenten (althans in België) een handige oplossing voor om dit te melden op een zodanige manier dat veel consumenten het niet door hadden.
Men ging het uit het Frans geleende woord "fantaisie" gebruiken ... dat in het Nederlands eigenlijk "namaak" betekent , maar door bijv. "Fantasie-choco " te gebruiken ...klinkt chique en toch niet verhelderend.
Die benaming stond (staat) ook op bijvoorbeeld Koetjesreep (ook gen echte chocolade)

Cacao is de pure vorm (of in ieder geval in de vorm die door de overheden aanzien wordt als beantwoordt aan de criteria om cacaio genoemd te worden)

Toegevoegd na 8 minuten:
Fantasie is eigenlijk inbeelding....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja.

Cacao is poeder van gefermenteerde cacaobonen. Nesquick is een poeder om instant chohcomelk te maken, met oa suiker en melkpeoeder waar cacao doorheen zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nesquik is, voor zover ik weet, kant en klaar. En kan gelijk worden gemengd met melk.
Bij cacao moet, geloof ik, naar smaak suiker worden toegevoegd.