Is er een speciaal eten voor een stel dat 20 jaar getrouwd is ?

Mijn ouders zijn 17 mei 20 jaar getrouwd. Ze gaan die vrijdag hiervoor naar Maastricht en op 16 mei mag ik het eten maken. Ik heb nog niet echt veel ervaring met koken. Ik kan wel dingen met het gasfornuis, de oven, frituurpan enz. Weet jij iets lekkers ? Mijn ouders houden vooral van Indonesies.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
1.5K

Het beste antwoord

Hoi Eempje. Leuk idee om voor je ouders te koken. Je kunt het jezelf zo moeilijk maken als je zelf wil. Maar wanneer je met het gasfornuis e.d. overweg kunt, kun je met een beetje voorbereiding zeker iets lekkers op tafel zetten waar je iedereen mee verrast. Misschien is het ook een idee om eerst eens iets uit te proberen voor de 17e. Dan heb je al een keer 'geoefend' en weet je ook zeker dat het lekker is.

Probeer deze link eens voor ideeën, makkelijker kan bijna niet; http://www.simpelkoken.nl/recepten/indonesisch/hoofdgerechten/?recept=8

Veel plezier en alvast een smakelijk eten!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Speciaal eten is er niet.
Maar door een heerlijck 5 gangenmenu te maken met goede wijn zullen ze ongetwijfeld onder de indruk zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik jou was zou ik eens op een receptensite gaan kijken of er recepten zijn die jij zou kunnen maken. Als ze van Indonesisch eten houden kan je misschien een rijsttafel zelf maken. Conimex heeft verschillende soorten boemboes (kruidenmengsels) die je kan gebruiken hiervoor.

Verder... kijk eens op de link hieronder!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom niet een dag vasten, na 20 jaar is dat toch wel een optie, of niet... En het komt heel goed uit, want je kunt toch niet koken, dan voorkom je ook nog dat ze daar commentaar op hebben... Dus gewoon een dagje vasten, kan best... en: why not?

Dus maak klaar: een Indonesische vastenmaaltijd...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zij niet dat ik NIET KAN KOKEN. Ik zei dat ik niet echt veel ervaring met koken heb. Mijn vader heeft op de koksschool gezeten. Denk je dat je dan op je 12 jaar nooit moet koken? Ik moet eens in de week helpen met koken en ik zweer je: mijn vader houdt zijn koksgeheimen niet verborgen. Dus en trouwens als jij 20 jaar getrouwd ben zij jij dan een INDONESISCHE VASTENMAALTIJD leuk vinden ? Sorry hoor maar ga jij op een feest niks eten ? Zielig hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
oh sorry, zo begreep ik dat in je verhaal...
Gewoon niet op mij letten verder... :-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je dat toch al zegt waarom reageer je dan nog ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
weet ik zelf ook niet... gebeurt gewoon...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
waarom heb je geen avatar trouwens?
Volg de link en het moet lukken.
Vergeet niet dat vooral het idee belangrijk is voor je ouders.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik begrijp dat je nog jong bent,en niet veel kookervaring hebt.
Dan zou ik op die dag geen Indonesische rijsttafel kiezen.Het neemt nogal veel voorbereidings tijd in beslag.
Je moet een dag van te voren al beginnen,en als je het op de feestdag serveert, zul je misschien problemen krijgen met opwarmen en laatste bewerkingen.

Mijn advies: begin met gerookte zalm met iets zoete mosterd mayonaise , en toast.
Kun je vooraf klaarmaken.
Dan een kop/bord rundvleessoep(3 ons soepvlees,1 1/2ltr
water,stuk prei,ui,laurierblad,peperkorrels.2 uur laten trekken,zeven,vlees klein snijden,terug in bouillon,hand vermicellie erbij ,5 min zachtjes koken,en op smaak maken.
Koop een varkensrollade,die kun je van te voren braden,de volgende dag in plakken snijden.Doe in de braadjus een gesneden halve ui,champignons en wat magerspek reepjes,dit kort aanbakken en afblussen met wat bouillon van de soep.
Dit even in laten koken,1/4 ltr kookroom of slagroom toevoegen in dit weer laten koken tot je een beetje gebonden saus hebt.
Afsmaken met zout en peper.
Groenten en gefrituurde aardappels naar keuze.
Als toetje geef je dan flensjes met ijs en vruchten.De flensjes kun je van te voren bakken.
Als laatste, koffie met een liqueurtje en bonbons.

Hier moet je succes mee hebben,en het is niet zo gestressed werken.

Succes,
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beste eempje,
Probeer eens te achterhalen wat zij 20 jaar geleden op hun bruiloft aten. Als je dat menu nu klaar zou maken...........
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuk idee alleen het was nog al veel.
Met veel bedoel ik 2 tafels met verschillende recepten. Dus. Maar toch +1
Goed idee om zelf te koken. Om inspiratie op te doen moet je eens kijken op de site www.letscookit.tv.
Hier vind je ontzettend veel gerechten met videobeelden. Gratis te bekijken. Veel kook en eet plezier