Snel, makkelijk en erg lekker: Griekse koekjes

250g boter
100g poedersuiker (gezeefd)
1 eierdooier
1 tl vanille-essence
1 el cognac (dit kun je ook weglaten)
3/4 kop hazelnoten (fijngehakt)
1 tl bakpoeder
450g bloem (gezeefd)
180g poedersuiker (extra)

- Oven voorverwarmen op 180 graden
- Met een mixer boter en poedersuiker schuimig kloppen
- Eiderdooier, vanille-essence en cognac toevoegen
- Noten, bakpoeder en bloem erbij doen en snel met de
hand mengen tot een luchtig deed (niet kneden)
- Van telkens 2 el deeg halve maantjes vormen
- Op 4 cm afstand van elkaar op een bakplaat leggen
(invetten is niet nodig)
- 25 Minuten bakken tot de koekjes goudbruin zijn
- Laten afkoelen op de bakplaat en royaal bestrooien met
poedersuiker

Kopje koffie of thee erbij en smullen maar ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ik heb er wel 1000 voor je.
Zie link
AWM
14 jaar geleden
deze zandkoekjes zijn lekker en gemakkelijk om te maken...
neem een pak Koopmans mix voor appeltaart...maak het deeg zoals aangegeven op het pak... kneed het dan in de vorm van een rol van ongeveer 5cm dik en laat het deeg een uurtje in de koelkast liggen...
verwarm de oven voor op 175 graden... snij dan de rol deeg in plakjes van 0,5 cm dik...leg ze op bakpapier of op een ingevette bakplaat... bakken in ongeveer 10-12 minuutjes... smakelijk eten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb wel een recept om lekkere koekjes te bakken.
600 gr. bloem, 350 gr.suiker, 350 gr. boter, 350 gr.gehakte hazelnoten, 2 eiwitten, eetlepel kaneel, 2 eetl.
citroensap.
Boter-suiker-eiwit mengen.gezeefde bloem-kaneel-ciroensap erbijvoegen.Tot een bal kneden.Half uur koel laten liggen,dan 4mm.dik uitrollen.met een steker of glas vormpjes uitsteken.(rond-ovaal of wat je wilt)Op een licht ingevette bakplaat op 190 gr.C afbakken.Als de koekjes afgekoeld zijn,de helft in gesmolten chokolade dopen.

Succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha, ik zat al te denken: een culinair bericht op fok.nl... dat kan toch niet. Ik ben weer gerustgesteld.
Chocolate chip cookies

Ingrediënten:

400 gram zelfrijzend bakmeel
200 gram bruine/witte basterdsuiker
2 eigeel
200 gram margarine
en zon grote reep pure/melkchocolade
Voorbereiding

Verwarm oven voor op 200 graden.
Mengt meel, suiker, eidooiers en boter tot het een geheel is.
Hak de chocolade in grove stukken en meng die goed door het deeg.
Rol de deegbal plat en steek er rondjes uit. Leg deze op een bakplaat bedekt met bakpapier (of ingevet) Hou er rekening mee dat ze uitzetten in de oven.

Bak ze in 10 tot 15 minuten gaar.

Let op: Hoe moeilijk het ook is: Laat ze wel eerst afkoelen anders verbrand je je tong
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
havermout, bloem, suiker en boter,
kneden tot deeg, en dan bakken op de bakplaat bij 150°C
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zandkoekjes.

125 gram boter,
125 gram suiker,
200 gram bloem,
1 pakje vanillesuiker,
1 theelepel bakpoeder,

Laat de boter in een steelpan even bruin worden en afkoelen.Kneed er de rest van de ingrediënten door en vorm van het deeg kleine balletjes.
Leg ze op een ingevet bakblik en bak ze in het midden van de oven goudbruin 200 graden.