Weet er iemand een lekker recept voor boerenomelet als avondmaaltijd?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
2.1K

Het beste antwoord

Voor 1 persoon:

3 eieren
beetje melk
half zakje boerensoepgroente
klein uitje
1 gekookte aardappel in kleine blokjes gesneden
zout en peper

Kluts de eieren met de melk en beetje zout en bak er een omelet van.

Fruit in een andere pan de uitjes en doe de aardappl en groente erbij en bak op hoog vuur gaar. Beetje zout en peper of eventueel sambal naar smaak toevoegen.

De omelet op een bord leggen en het groentemengsel over de helft van de omelet verdelen en de andere helft van de omelet klap je over de groente.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

deze vind je vast wel lekker !
Eet smakelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze is heel lekker en je kunt er ook nog kruiden of extra's bijvoegen,
smakelijk eten!!

Liefs,
Hart.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Boerenomelet.

Ingrediënten voor 2 personen:

* 2 aardappelen geschild en in blokjes gesneden;

* 1 bakje spekblokjes (hamblokjes kan ook);

* 1 klein uitje, gesnipperd;

* enkele champignons, in plakjes (een blikje champignons kan ook);

* 1 klein blik doperwtjes;

* 3 eieren;

* scheut room;

* peper en zout

Hulpmiddelen:
2 koekenpannen

Bereidingswijze:
- Bak de spekjes in iets olie uit en schep ze uit de pan;

- Bak in het vet de aardappelblokjes in 10 min. gaar en goudbruin.

- Voeg de ui toe en iets later de champignons. Even zachtjes laten bakken en op smaak brengen met zout en peper.

- Klop intussen de eieren los met de room, peper en zout.

- Verwarm de boter in de andere pan en bak hierin de omelet.

- Schep de spekjes en de doperwtjes bij de vulling en warm dit goed door.

- Haal de omelet uit de pan. Snijd hem doormidden en leg dit op twee borden. Leg de vulling op de omelet en klap de omelet dubbel.

Serveertips:
Met een salade erbij een volwaardige maaltijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou kijk. Doe je de ei in pan en bakken, en als klaar met de boerenjongens erover.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals de Britten : eerst een paar schijfjes tomaat opbakken en dan gewoon de omelet er over heen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je neemt een ui,tomaat,een klein blikje mais,champions,

je bakt de ui goud bruin je voegt de mais en champions toe tot deze gaar zijn en een paar minuten de tomaat er bij als alles gaar is de geklutste eieren er bij wachten tot de de eieren gaar zijn een paar boterhamen er bij. vergeet niet zout en peper er over te doen.
eet smakelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Boerenomelet met tuinkruiden;

2 vastkokende aardappels in blokjes, 10 min. voorgekookt
100 gr. gerookte spekblokjes,
100 gr. champignons in plakjes,
100 gr. diepvriesdoperwtjes,
1 eetl. fijngehakte peterselie,
1 eetl. fijngesneden bieslook,
6 eieren,
1oo ml. melk.

Bak eerst het spek en leg dit apart op een bord ofzo.
Bak de aardappelblokjes 5 min.in het spekvet.
Bak de erwtjes, spekjes, champignons en kruiden even mee.
Klop in een kom de eieren los met de melk, peper en zout
naar smaak. Schenk dit nu bij het aardappelmengsel in de koekenpan.
Bak het nu op laag vuur tot een dikke omelet en lift af en toe de zijkanten even op om het nog niet gestolde ei naar de bodem te laten vloeien zodat dit ook stolt.
Snijd in punten en verdeel op de borden. Lekker met boerenbrood en tomatensaus bijv.
amc