Hoe lang kan ik zelf gebakken cake bewaren?

Ik ga straks cupcake's maken maar vraag me af hoelang en op welke manier ik ze moet bewaren.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
33.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
cupcakes bewaren? Dan mag je er wel een ketting met hangslot omheendoen....een cupcake smaakt altijd naar (véél) meer cupcakes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
:-)
Annswers
13 jaar geleden
ik krijg helemaal zin in cake!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze zijn ook heerlijk!!

Antwoorden (11)

Totdat de cake taai begint te smaken kan je hem bewaren, en dan in een afgesloten bak of in aluminiumfolie. Niet in de koelkast.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die moet je niet bewaren maar als het kan warm opeten.
Wil je hem wel bewaren dan kan je er aluminiumfolie omheen wikkelen en in de vriezer stoppen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ze goed afgekoeld zijn,in een goed afgesloten trommel bewaren.Kan wel een dag of wat. Als je ze langer wilt bewaren, afkoelen en goed afgesloten in de vriezer
anneliez
13 jaar geleden
Wordt niet gauw slecht....misschien wel een week
Maar pas op voor uitdrogen en vochtschimmel.
De cake is overigens het beste dezelfde dag ...dan heb je nog die bakgeur.
De knisperige korstjes en bakgeur verdwinen al na 1 nacht
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cake kan je in een afgesloten trommel het langst bewaren in de koelkast.

Op kamertemperatuur krijg je op een gegeven moment schimmel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo lang je er af kunt blijven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cake kun je het beste luchtdicht verpakken en is dan circa 2 tot 4 maanden houdbaar in de vriezer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je zelf verse cake maakt is die op dag 1 het lekkerst maar dat wordt snel minder. Na een dag of 4 moet ie op zijn.
Je kan 'm invriezen, dan is ie ongeveer een maand echt lekker te houden maar ook dan geld dat je 'm na ontdooien eigenlijk binnen een dag moet eten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maximaal 5 dagen... na 4 dagen wordt het meestal al taai maar na 5 dagen moet je het weggooien
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
verdeel de cake in stukken,en doe hem in de diepvries,heb je telkens iets om er uit te halen,en op te eten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bewaartijd voor een cake is een persoonlijk ding. Verpakt blijft hij beter dan onverpakt. Folie of plastic is beter dan een trommel die misschien al naar ander gebak smaakt.
Cake die na een paar dagen droog geworden is kan 'opgepiept' worden door hem een nacht, verpakt in folie (plastic of aluminiumfolie) te bewaren. Vochtige cake loopt de kans te beschimmelen. Die bewaar je het langste door hem vanaf het begin in de koelkast te bewaren. Cake met vruchten houdt zich beter in plasticfolie. Aluminium kan de vruchten zurig laten worden.

Succes met bakken!