Hallo, weet iemand hoe ik een lekkere wat dikkere vleesjus kan krijgen zonder gebruik te maken van juszakjes met juspoeder? Groetjes, Rene

Ik wil graag een dikkere vleesjus krijgen zonder fabrieksmatige kunstmatige (jus)poeder toe te voegen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

In mijn gezin hebben ze ook nooit gehouden van kant en klare zakjes. Een geweldig hulpmiddel is dan de staafmixer en een uitstekend bindmiddel voor jus is : gekookte aardappel beschuit kidneybeans witte bonen bruine bonen (uitgelekt natuurlijk) champions tomaat rijst gekookte uitgelekte wortel ,, ,, paprika ui bulgur (toko) (wat je maar in huis en voorhanden hebt!) heel goed en langdurig gladmixen en op smaak brengen met : foelie 4 seizoenen peper laurier lavas kerrie (evt) knoflook chili peper zout tijm soja majoraan salie rozemarijn en wat je maar lekker vindt. Uitproberen wat lekker bij elkaar is.( proeven met lepel saus tot nu toe, daar ietsepietsje ander kruid aan toevoegen. Eerst proeven, daarna pas evt mengen) Een lekker kluitje roomboter erdoor smaakt trouwens altijd.... (Ik ben heel erg van het afwisselen! vind het al gauw saai als het steeds eender is) En als de saus niet dik genoeg naar je zin is, kun je altijd nog wat extra bij binden met wat maizena of bloem. Maar ik doe dat zelden.

Na het bakken van het vlees met bakboter wat water bij het vleesnat toevoegen en wat stukjes ontbijtkoek. goed blijven roeren en je hebt een lekkere en stevige vleesjus!

Wellicht maïzena :)..

als je het vlees hebt gebakken,doe je wat water erbij even omroeren en een klein beetje bloem erdoor ,totdat het net iets dikker word,wel goed doorroeren ivm klonters

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100