Wat kan ik doen met het kookvocht van stoofpeertjes?

Behalve weggooien natuurlijk want dat kan ik altijd nog doen ;-) Heeft iemand hier een leuke tip voor? Het stoofvocht smaakt lekker, met wijn, suiker en kaneel.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Pudding van maken. Wat ongeklopte slagroom erdoor en binden met gelatine(lauw/warm). In een schaal, of vorm gieten en laten stollen in de koelkast.

Binden en gebruiken om toetjes een sausje te geven.

IJslollies van maken.

afkoelen en drinken.te zoet? aanlengen met water.eventueel met een tic.lekker.

Een tongstrelende 'dressing' over panne(n)koeken.....!

Ik zag op tv een programma waarin ze een gelatinepudding maakten met sap van fruit. Lijkt me leuk om te doen van dat perensap.

over pannekoeken ( al gegeven) en/of over verschillende dessers :)

Wij drinken het na afloop altijd op ;)

Je zegt het zelf toch al: Het stoofvocht smaakt lekker, met wijn, suiker en kaneel. Lekker opdrinken dus.

moussje maken parfait maken bavarois maken granité maken sausje maken

Heerlijk op ijs met eventueel wat slagroom erbij.

binden met maizena en over de peertjes gieten, lekker!

Bronnen:
Kookboek

Ik bind de stoofpeertjes én hun kookvocht altijd met custardpoeder en daar liggen dan de peertjes in. Zálig!

je kunt het ook aanlengen met bronwater,lekker!

Het kan lekker zijn in de vla, yoghurt (met muesli), ijs, zo opdrinken.

moi! witlof in koken, krijgt en een leuk kleurtje en een lekkere smaak, smakelijk eten!

Mooie espuma van maken. met cortina, pro espuma of gelantine en agar agar en dan in een sifon(kidde afvullen) mooi voor een dessert met peer en macadamia noten.

Meng dat met sago of maizena, kook dat, net als bij bessensap, doe daar eventueel suiker doorheen, en doe dat over witte rijst.

je kan het bewaren of gelijk gebruiken als jus, heel lekker over het vlees of de aardappels.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100