Waaarom ziet visbestek er anders uit dan gewoon bestek en wat is daar de functie van?

Vooral de inkepingen in mes en vork snap ik niet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
8.1K

Het beste antwoord

Bij visbestek is het mes breder. Dat is nodig om de visstukjes beter van de graat af te halen. Je kunt beter onder het vlees zeg maar.

De inkepingen zijn nodig om de graatjes te verwijderen.

Het heeft dus weldeglijk functie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Vis bestek ziet er anders uit, maar het is ook bot. Dit om te voorkomen dat je in graat gaat snijden.

Sommige restaurants moeten je gewoon bestek geven als je graatloos vis besteld. Maar dat weten ze niet of vergeten ze gemakshalve.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat vis gefileerd wordt.