Hoe komt het dat verse sardienen niet zout smaken, ze komen toch uit de zee ?

kreeg onlangs opmerking van iemand die uitgenodigd was om te komen eten dat het zeker gekweekte sardienen waren daar ze niet zout waren.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
3.7K

Het beste antwoord

Het zijn gewoon levende dieren. En die hebben een bepaalde samenstelling, welke actief bewaard blijft. En hoewel zeevissen zeewater drinken en dus zout binnen krijgen, hebben ze speciale klieren om het zout uit te scheiden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Zeevissen smaken,ook al komen e uit zout water niet zout.
Het zoute dat je eventueel proeft is door de mens toegevoegd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verse sardines smaken naar vis: niet zo krijtzout als sardines in blik, die geconserveerd zijn met zout.Net zoals een verse makreel niet naar rook smaakt en een gerookte wel...