Wat is de heetste peper die je in Nederland kunt kopen?

dus 1-tje die nog veel heter is dan Madame Janet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
13.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
denk dat hij de heetste te pakken heeft . de habanero. http://www.youtube.com/watch?v=L8ip5oGlMfU&feature=related
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En gebruiken ze die voor de pepperspray ? Want die heb ik !! Niet te eten en dat terwijl ik heeeeeeeeeeee(t)l wat gewend ben !!

Het beste antwoord

De habenero bij de toko of 'peper uit Havana' bij de groentespecialist. Zelfde peper overigens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik heb geen idee of dit in Nederland verkrijgbaar is, maar zie het onderstaande stukje uit wiki:

De Scovilleschaal, ontwikkeld door Wilbur Scoville in 1912, meet de heetheid van een peper. Oorspronkelijk door smaaktests waarbij gekeken werd hoever men een gemalen peper moest verdunnen voor hij niet meer als scherp werd waargenomen, tegenwoordig door de concentratie van capsaïcine te meten. Een gerecht wordt al als pittig ervaren rond de 500-1000 Scoville-eenheden, jalapeño's variëren tussen de 3000 en 6000, en habanero-pepers kunnen soms wel een heetheid van 300.000 eenheden bereiken. De heetste peper ter wereld is de zogenaamde 'Infinity chilipeper', die in maart 2010 door onderzoekers van de Warwick University is gemeten met 1.067.286 Scoville-eenheden. Daarmee verslaat hij de Bhut Jolokia welke met 1.000.000 Scoville-eenheden tot dan toe de meest scherpe peper was. De 'Infinity chilipeper' dankt zijn naam aan de langdurigheid van zijn hete smaak en is ontstaan door het kruisen van diverse andere pepers door de Britsche kweker Woody Woods. De capsaïcine die de peper scherp maakt zit vooral in de ribben van de vrucht (de inwendige zaadlijsten), en in de zaden. Pure capsaïcine heeft een hittegraad van 16.000.000 Scoville-eenheden

als je veel geduld hebt, kan je hier de zaden bestellen van de bhut jolokia:
http://www.semillas.de/cgi-bin/shop/shop.cgi?shop=&product=Chilisamen%20BC&cart_id=1949768.23237

Dat is weliswaar niet in Nederland, maar internet is gemakkelijk...
itsme
13 jaar geleden
De heetste peper ter wereld die je in Nederland kunt kopen is va. mei ( dan begint de oogst) de "naga
jolokia". Hij is te koop bij eminent food en je kunt er volgens de site van AGF een sample van aanvragen.
Kijk op mijn bron

Toegevoegd na 14 uur:
"Eminent" is gewoon een Nederlands bedrijf en op mijn bron staat ook het telefoonnr. waar je info cq een proefmonster
(sample) kunt aanvragen.

Toegevoegd na 14 uur:
Als je 'naga jolokia' googelt krijg je een filmpje te zien waarop een man in beeld zo`n peper probeert. Je wilt niet weten hoe je eruit gaat zien na een paar uur. Ik zag het bij toeval en schrok echt! :{(

Toegevoegd na 15 uur:
http://www.youtube.com/watch?v=-NNzI3RTZ7I&feature=related
amc
13 jaar geleden
Ajumba ofzo ......... je kan ook gewoon in winkels bekijken .... vooral in buitelandse winkels daar vind je echt de heetste pepers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De heetste peper is op dit moment nog de Carolina Reaper. Scoort tussen de 1.500.000 tot 2.000.000 op de schaal van Soville, die aangeeft hoe heet een peper is. Bij Westlandpeppers kan je deze bestellen per 50gr of 0,5kg, bezorgen door heel nederland. Hier hebben ze ook nog vele andere pepers die heter zijn dan de madame jeanette, zoals de Naga Jolokia, Trinidad Scorpion enz.