Waar kun je een betaalbare goede stoompan voor op gas kopen?

Bij Blokker, Hema en Ikea niet gevonden wat ik zocht.

Een kookwinkel had er een voor 200 euro en de Bijenkorf vroeg er bijna 300 euro voor. Belachelijk.

Ik heb een bedrag van niet meer dan 50 euro in gedachten.

Toegevoegd na 1 minuut:
Bedoel zo`n pan die je met een laag water gevuld op het gas zet, en voorzien is van een binnenpan met gaatjes.
En een deksel met een kleine opening om de stoom af te voeren.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
2.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen antwoord op je vraag, maar wel een tip:
Gebruik een metalen vergiet, plaats deze in een kookpan met een laagje water erin, en stoom hier je eten in... !
Ook heb je van die uitvouwbare stoommandjes, metalen dingetjes met gaatjes erin, welke je (net als het vergiet) in de pan met water kan zetten. '
http://www.kookwinkel.nl/enlargepic.asp?upload/Producten/Hong Kong eind 2006/IMG_8335 Stoommandje 12 - 23 cm.jpg
Veel goedkoper, en net zo goed!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jammer November, de link doet het niet, dus ik weet niet goed wat je bedoeld. Kan me voorstellen dat je met een vergiet in je pan, de pan niet goed kan afsluiten?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien werkt deze link wel?
http://www.ikea.com/PIAimages/74612_PE191864_S3.jpg Ik gebruik altijd een vergiet en dat is altijd goed gegaan.
Wel belangrijk is dat je een pan hebt waar het vergiet goed in past, en het combineert met een deksel dat het goed genoeg afsluit (het hoeft niet helemaal afgesloten te zijn).
Het zou zonde zijn om een dure pan te kopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, die link doet het wel! Is inderdaad wel goedkoper natuurlijk. Misschien dat ik dat wel doe. Heb hier ook geen geldboom.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hè, wat jammer dat je geen geldboom hebt.
Anders kwam ik wel even langs. Hoe dan ook, het werkt net zo goed als een stoompan, hoor! De stoom wordt er echt niet minder op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hè, wat jammer nou dat je alleen maar langs wilt komen als ik een geldboom heb... Kan alleen maar een stoommaaltijd aanbieden...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vegetarisch?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Desgewenst!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeg maar wanneer!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gezelli! Eerst morgen maar eens kijken of ik zo`n stoommandje kan vinden. En dan moet ik het natuurlijk ook eerst zelf nog uitproberen.
Wil je natuurlijk wel iets gezonds en lekkers voorschotelen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan wel lekker koken, hoop ik?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik doe mijn best. Het is wel een hobby van me.
Heb zelfs eens een korte horeca opleiding gedaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo, zo...
Dat maakt mijn verwachtingen er niet minder op!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vandaag spinazie gewokt met Afrikaanse kruidenmix.
Even iets nieuws uitgeprobeerd dus. Was heerlijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klinkt inderdaad als een goed idee!
Ik experimenteer er ook graag op los in de keuken...
Vanavond werd er voor me gekookt, en dat is ook wel eens fijn ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tsja, die luxe heb ik niet vaak.
Maar ik vind het geen straf om zelf in de keuken te staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dat begreep ik wel!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar vandaag heb ik genoeg in de keuken gestaan. Dadelijk even douchen en maffen. Eens een keertje vroeg naar bed...) Ben nu al weer dagenlang aan het nachtbraken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jij ook al?
Ik ben al dagen niet voor 8 uur gaan slapen... ('s ochtends)
Vandaag ook eens 'vroeg' naar bed!
Of juist niet zo vroeg, eigenlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet voor 8 uur gaan slapen? Pffff, zo bont maak zelfs ik het niet. Lig er toch altijd wel voor 4 uur in.
Verveel jij je niet stierlijk s`nachts dan?
Hier op Gv is diep in de nacht toch ook niet zoveel meer te beleven?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gelukkig is er meer dan GV!
There's a whole world out there...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Da`s waar. Maar die ga ik morgen weer bekijken.
Nu eerst tijd voor een droomwereld... Tot laters en fijne nacht!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Slaap lekker!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met een stoommandje in je pan gaat het inderdaad ook prima, en kost minder dan 5 euro. En je kan gewoon de normale deksel van de pan gebruiken.
Met een vrij kleine pan kan je de groente (of wat je dan ook stoomt) gewoon opstapelen zo hoog als je wilt, als je een grote pan hebt die breder is dan het stoommandje, kan je niet superhoog opstapelen omdat het dan naast het mandje valt.

Het beste antwoord

Hier zie je verschillende mogelijkheden.

http://www.koopkeus.nl/stoompannen.htm

Deze kost 52,95
http://www.pannen.nl/pyroflam-stoompan-20-cm.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, zoiets al op het plaatje bedoel ik!
Alleen had ik iets van metaal in gedachten en iets groter.
Maar zoiets al dit in een grotere maat zou ook perfect zijn. De andere link betreft meer electrische apparaten. Plus!

Andere antwoorden (7)

Volgens mij moeten ze die bij de Hema en Blokker wel hebben hoor.

Ik gebruik een ordinair mandje en zet die onder in de pan. Heel simpel en goedkoop.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijkshop heeft ze, en als je via het internet kijkt zijn ze nog wat goedkoper.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijkshop hier had ze helaas ook niet.
Misschien wel op hun Internet site. Daar heb ik nog niet op gekeken.
Wacht op de aanbieding bij Lidl. Komt om de zoveel tijd terug.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb de mijne ook bij lidl vandaan. Ik heb ook nog een enkele binnenstoompan die ik ooit eens heb gekocht bij Blokker of Hema, en ik had het geluk dat die precies in mijn middelste pan pastte en het deksel daarvan op de stoompan, dus nu heb ik er 2, voor aardappelen en groenten ;-) Overigens hebben ze bij lidl nu een electrische met stapelmandjes en daar had ik eigenlijk nog wel belang bij. Ik dacht dat die 49,95 was.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koop een stoommandje in plaats van een speciale pan. Ze zijn zo gemaakt dat ze in pannen van verschillend formaat passen. En ze zijn een stuk goedkoper dan die 50 euro die je in gedachten had.

(Overigens, de bron zegt dat je hier weer een bamboe mandje op moet zetten; dat is onzin.)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De link doet het niet, maar het plaatje is duidelijk genoeg.
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dikke plus, ik doe het ook al jaren zo, en het werkt heel goed. Ik heb wel eens een goedkoper exemplaar gehad, en daar gingen de 'lamellen' steeds scheef van. Heel vervelend. Dus ga op zoek naar een 'stijf' stoommandje, dat werkt net ietsie handiger.
Is er een kringloopwinkel bij je in de buurt,daar staan ze regelmatig te koop voor een prikkie...
Of bij rommelmarkten...t`scheelt je bergen geld en je steunt meest een goed doel!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
www.Marktplaats.nl