Ik zoek het recept voor deeg. Puur om broodjes (simpele) te bakken bij een kampvuur. Wie heeft 'n hele (goedkope) simpele?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
2K

Het beste antwoord

Basis:
250 ml patentbloem (sla de bloem vóór het afmeten los)
2 theelepels bakpoeder
1 msp zout
3 eetlspsls margarine
Mix de droge bestandelen goed doorelkaar. Snij de margarine er door. Door 2 eetlepels melkpoeder aan deze hoeveelheid toe te voegen verhoog je de voedingswaarde
aanzienlijk.
Voeg aan de basismix langzaam water toe totdat een stevig deeg ontstaat. Rol van het deeg 5 cm dikke ‘broodjes’ en wind deze om het ontschorste uiteinde van een stevige tak. Bruin en gaar de ‘broodjes’ boven een stralend vuur. Als variatie kunnen aan het deeg gebroken noten, maanzaad of sesamzaad toegevoegd worden.

Toegevoegd na 53 seconden:
1 mespuntje zout
3 eetlepels margarine
Amadea
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Koop afbakbroodjes (0,32 euro per 6) van de AH.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koop een pak broodmix, volg de gebruiksaanwijzing op het pak, snel en simpel en een goed resultaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En dan lekker rond een bamboestok rollen en boven het kampvuur bakken a la scouting!