Wat zijn lekkere, kleine, gezonde, hapjes om aan te komen?

Het is voor iemand die moet aankomen voordat een chemokuur kan worden gestart. Helaas vindt ze eten, en dan vooral de standaarddingen waar je van aankomt, op het moment niet lekker.
Dus ik ben op zoek naar ideeën voor calorierijke, lekkere kleine hapjes, die toch min of meer gezond zijn.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Hieronder staan enkele voorbeelden van lekkere gezonde tussendoortjes om gezond dikker te worden. beschuit, cracker/toost/knäckebröd, besmeerd en belegd met plakjes banaan, appel of aardbeien, brie of (smeer)kaas met tomaat en/of tuinkers, een lepel tonijnsalade, plakjes gebraden rosbief of fricandeau met wat mosterd of chutney, cervelaat- of gekookte worst met plakjes augurk tosti met kaas, ham en plakjes ananas of appel mueslibol met kaas voedingsbiscuits een glas (chocolade)melk, karnemelk, yoghurtdrank kommetje vla met yoghurt of yoghurt met vruchten kop soep met stukjes kip of soepballetjes, groente en vermicelli, met een stukje stokbrood

Bronnen:
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/gezond...

Dit heb ik ruim 7 jaar geleden gehad met iemand ,die ik lief heb en daar heb ik samen met mijn echtgenote heel veel toastjes met onder andere vis,kipkerrie,brie etc gesmeerd . Dit resulteerde dan,dat náást het feit,dat de persoon in kwestie het gezellig vond,als wij dagelijks langs gingen uit pure belangstelling en medeleven ,dat zij het heerlijk vond. 2 hapjes en weg. Lekker drankje er bij . Ideaal,maar goed niet iedereen lust hetzelfde of vind dit fijn,om voorgeschoteld te krijgen. Groet en vooral sterkte : Zoekertje

Noten en kaas zijn ware kalorie bommen, en smaken over het algemeen goed?

Als het niet lukt om voldoende calorieen binnen te krijgen kun je ook calorierijke drinkvoeding gebruiken. Dit is te kopen bij de apotheek. Het bestaat in allerlei smaken. (meeste wel zoet, zoals aarbei, banaan, chocolade, vanille) Er bestaan ook calorierijke soepen, maar ik weet niet of dat bij de apotheek te koop is. 1 flesje staat voor veel calorieen, en je kunt gewoon af en toe een slokje nemen als aanvulling op je gewone eten. Of je kunt meer nemen en dan je maaltijden vervangen door de drinkvoeding. Ik vind het wel lekker en het valt ook niet zo zwaar op de maag. En elke slok die je neemt voegt meteen echt iets toe!

gevuld stokbrood; snel klaar, simper en erg lekker (:smakenverschillen)

Gebruik vooral eiwit -en calorierijke tussendoortjes. de smaak en geur kan ook wisselen, dus wanneer diegene het de ene keer niet lust, kan het de volgende keer wel smaken, houd hier dus ook rekening mee. Produkten die goed zijn; volle melk, vla, pap, vleeswaren, haring, makreel, vlees-of vissalade, noten, maar ook veel vet en suiker zoals koek, gebak en chocolade kunnen als tussendoortje. Het gaat nl. ook om calorieën dus; een schaaltje aardbeien met slagroom, een beschuitje met banaan en daarover bruine suiker gestrooid, warme wafel met aardbeien of warme kersensaus, pannenkoek met honing, kaas of spek etc. paar poffertjes met roomboter en poedersuiker, straks weer de nieuwe haring met uitjes en zuur, Toastjes met Brie en walnoot, of met gerookte zalm of makreel(salade) kerstomaatjes gevuld met roomkaas, hangop met verse vruchten of vruchten uit suikerstroop uit blik. Ze hebben niet vaak trek in warme vette dingen maar in zoet vaak wel. Gewoon geven waar ze echt trek in hebben, want als het met smaak gegeten wordt dan verteert het ook beter.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100