Op welke manier kun je het beste een springvorm bekleden met bakpapier?

Zodat ie lekdicht is en toch nog mooi aansluit in de randen? Is daar een foefje of manier voor? Als ik hem kruislings bekleed dan krijg ik zulke dikke proppen in de randen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
2.2K

Het beste antwoord

alleen de bodem, zoals al gezegd. Als je papier mooi wilt laten aansluiten op bodem kun je de bodem ondersteboven plaatsen, dus met de opstaande rand naar beneden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een vel over de bodem leggen en een vel knippen en aan de binnenkant van de rand houden. je moet erg ruim knippen. Dan zet je de springvorm in elkaar. De randjes aan de onderkant, die dan uitsteken kan je met een schaar een beetje bijknippen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik doe alleen een stuk op de bodem. Leg ik er gewoon overheen en doe de springvorm eroverheen en dicht.
Rondom knip ik het een beetje weg zodat het niet in de weg zit in de oven. Zijkant van de vorm vet ik wat in.