Hoe maakt je het snelste hele koude 'ijsthee'

Thee moet je immers heet laten trekken. Dus hoe maak je het beste hete thee het snelste ijskoud?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
2.1K

Het beste antwoord

Heel veel ijsklontjes erin doen.Je thee moet je wel iets sterker maken omdat het slapper wordt door de klontjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Krijgt een + van mij!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thanks!

Andere antwoorden (2)

Gooi de thee als hij getrokken is in een grote pan. Thee wordt dan verspreid over groot oppervlak. Laat de pan vervolgens afkoelen in water. Ondertussen zorgt je er voor dat de thee geroerd wordt. Dit zorgt voor de snelste afkoeling.

Toegevoegd na 2 minuten:
Als thee goed is afgekoeld kan hij in de koelkast gezet worden, om echt koud te worden, of voor sneller resultaat een tijdje in de ijskast.
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Dat in de koelkast/ijskast zetten werkt inderdaad, maar dan moet de thee wel eerst echt goed zijn afgekoeld. Nog lauwe thee in de koelkast zetten werkt namelijk ook wel, maar het grote nadeel daarvan is dat je de rest van de koelkast tijdelijk even wat opwarmt, omdat de koelkast niet zo heel supersnel kan koelen. In die tijd smullen de bacteriën en schimmels van je andere voedingswaren, en krijgen ze heel veel kindertjes...
De hete thee krijg je koud door er een grote zak ijsklontjes in te leggenm. De thee zal door het smeltende ijs afkoelen. omdat het ijs in een zakje zit, komt het smeltwater niet bij je thee in.

Vervolgens kan je de thee ev. op een bakplaajte oid gieten en in de vriezer zetten. 5 minuten later is die ijskoud.