Wie heeft de / een culinaire tip om het schiften van pindasaus tegen te gaan bij het opwarmen?

Laatst een grote pan gemaakt met gemarineerd, gebraden satévlees en @#$% gaat de pindasaus tòch schiften, dwz dat er een olie-substraat op kwam te drijven. Is dit te voorkomen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
21.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is je recept? Ik ben benieuwd wat er mis gaat, want ik heb nog nooit geschifte pindasaus gehad..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb dat ook, maar dan niet als het nog warm is, maar als ie afgekoeld is. Het verschilt per merk pindakaas ook, misschien doordat sommige merken toevoegingen erdoorheen gooien om te zorgen dat het mooi gemengd blijft. Maar eventjes roeren en het is weer weg, dus ik vind het verder geen probleem. En als je niet teveel vet binnen wil krijgen, is het zelfs handig, want dan schep je daar gewoon een deel van weg.

Het beste antwoord

Alle sauzen die schiften zijn weer glad te krijgen met water. Wel zorgen dat je afgekoeld, gekookt water gebruikt, anders werkt het niet!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Een beetje water toevoegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goed roeren met een scheutje water helpt bij mij altijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik weet niet of dit ook hierbij werkt, maar banketbakkers maken bakkersroom, en wanneer ze dat van het vuur afhalen gieten ze dat gauw in een bak en doen dan vershoud folie (doorzichtige folie) over het goedje. Goed luchtdicht erop leggen. Zo ontstaat er geen korstje. Als je de saus nodig hebt haal je het er weer af. :)

Toegevoegd na 56 seconden:
Je doet de folie niet over de bak maar legt het echt op de saus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet wat voor recept je hebt gebruikt maar mocht je melk hebben toegevoegd dan zou je dat de volgende keer kunnen vervangen door water. De pindasaus word er misschien iets minder romig door maar van het schiften heb je dan geen last meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en het bederft minder snel als je overhoud en het nogmaals zou willen opwarmen. +
Probeer pindasaus niet te laten koken, dan kan de saus aanbranden en schiften.