Hoe lang blijft een (zelf) gekleurd (gekookt) "paas-ei" goed buiten de koeling?

een jaar geleden
in: Koken
1.5K
Amadea
een jaar geleden
Als het ei zodanig hard gekookt is dat de dooier groen is geworden is ie een hele tijd houdbaar. Maar is de dooier nog zacht, dan gaat het bederf snel.

Antwoorden (2)

Hangt er van af wat je met 'goed' bedoelt. Als je 'm aan de muur hangt, hangt-ie er over 10 jaar nog net zo. Als je 'm op wilt eten zou ik adviseren om dat binnen een dag of 10 te doen. Na een maand of twee maanden kan ook nog, maar dan wordt-ie wat muf en melig. Na een jaar is de inhoud keihard geworden. Dan moet je er echt op kauwen.
een jaar geleden
bamibal
een jaar geleden
"Na een maand of twee maanden kan ook nog"? Er wordt over het algemeen geadviseerd om hardgekookte eieren niet langer dan een week in de koelkast te bewaren, dus ik zou niet graag een ei eten dat twee maanden buiten de koelkast gelegen heeft.
teusvh
een jaar geleden
De smaak wordt een beetje muf, en het ei droogt uit, maar je krijgt er niks van hoor. Zolang de schaal niet is beschadigd is de inhoud steriel verpakt.
Het hangt af van de omgevingstemperatuur. Als het buiten warm is, is het aan te raden om het paasei binnen een paar uur te eten. Als het koeler is, kan het paasei ongeveer een dag buiten de koeling bewaard worden.
9 maanden geleden