Waarom knapt een kalfskroket?

Waarom knapt een kalfskroket telkens als ik het probeer te frituren in de pan met zonnebloemolie, hallogeen oven en in de oven?

Ik heb geprobeerd het erin te doen wanneer de olie nog koud was, warm was en super heet was. Niks helpt het heel te houden. Of moet ik het eerst helemaal ontdooien?

De kalfskroketten zijn van AH, van het merk Mora en soms ook AH merk.

Graag serieuze en ware antwoorden!

Toegevoegd na 49 minuten:
Het gaat hier wel om een kalfskroket, geen varkens of kipkroket! Kipkroketten lukken altijd en ik eet geen varkenskroketten.
Heeft iemand ervaring met kalfskroketten?

Toegevoegd na 53 minuten:
Op welke temperatuur kan ik het beste frituren?
Onder dit onderwerp heb ik volgens mij de juiste oplossing gevonden. Tenzij iemand het beter weet. ^-^

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
8.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vraag geplukt van forum fok.nl ?

Het beste antwoord

Jammer, allemaal een beetje fout. Frituren mag niet op 180 graden van de VWA dus zal je het moeten doen op 170 graden. de reden waarom ze klappen is dat waarneer ze niet goed ontdooit zijn het vocht in en om de kroket uitzet, om de kroket geeft het knetteren en in de kroket zorgt ervoor dat hij knapt. Goed ontdooien in de verpakking en bakken op de juiste temperatuur en het moet lukken ............ eet smakelijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Hoelang doe je de kroket erin? Als je hem op 180 graden 6minuten in de frietpan doet moet het gewoon goed zijn..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kroket ontdooien zegt van Dobben, is beter,vet op 180º. 10 tot 12 minuten laten bakken. Er kan een "ventieltje"aan komen,maar zou niet knappen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik doe het in de pan met olie, een gewone diepe pan. Dus ik weet niet hoeveel graden dat is. Ik heb wel alle temperaturen geprobeerd, koud, lauw, warm en super heet. Werkt er iemand nog meer met een gewone pan?
En kalfskroket?
De temperatuur moet 180 graden C.zijn. In een gewone pan moet een stukje brood direct gaan bruisen en snel bruin zijn. Doordat het vet heet is ontstaat er snel een korstje . Bij te koud vet zuigt de paneerlaag het vet op en krijg je geen mooie korst en loopt hij leeg. Ook moet een kroket de ruimte hebben, doe dus niet teveel kroketten erin, want dan koelt het vet teveel af. Het is ook beter de kroketten van tevoren te ontdooien, anders is hij van binnen nog koud. Na zo`n 5 min. zijn ze vaak goed. Laat ze niet te lang bakken.
amc