Hoelang is mager rundergehakt over datum nog eetbaar?

Extra mager rundergehakt ongekruid van de Jumbo datum 26-03-2022 nog dicht in de verpakking gekoeld bewaard en ruikt nog goed.

Is dit nog eetbaar of is dit riskant?

2 jaar geleden
in: Koken
2K
TurfGraver
2 jaar geleden
Is altijd, ook als het nog binnen houdbaarheidsdatum is, riskant.
teusvh
2 jaar geleden
Klopt. Altijd goed ruiken aan vlees en vleesproducten. Als het bijvoorbeeld in de winkel of ergens anders lang buiten de koeling heeft gelegen, gaat de kwaliteit hard achteruit. Die datum op het pakje zegt dan niet zoveel.
Rieneke1
2 jaar geleden
Het blijft gemalen kadaver. Bedorven kan je er goed ziek van worden. Ik zou de gok niet wagen.

Antwoorden (1)

Als het koel bewaard is, is 2 of 3 dagen na de datum op de verpakking geen probleem. Vertrouw op je neus!! De smaak kan wel wat veranderen, omdat het vet dat er in zit ranzig wordt. Vind ik persoonlijk niet zo erg lekker, maar schadelijk is het niet voor je.
2 jaar geleden
Amadea
2 jaar geleden
Extra mager rundergehakt bevat heel weinig vet...
tinus1969
2 jaar geleden
Gehakt is bijzonder gevoelig voor bederf - ik zou het risico op een voedselvergiftiging hiermee niet nemen.