Waar kan je gecondenseerse kokosmelk mee vervangen?

Ik heb het nodig voor een taart bakken. Alleen de supermarkten hier in de buurt verkopen het niet.

Weet iemand een vervanger voor gecondenseerde kokosmelk?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
in: Koken
2.3K

Antwoorden (1)

Ik weet niet wat je er mee moet maken, je zegt taart, maar ik bedoel dat ik niet weet wat hoe je de melk moet verwerken.

In ieder geval, ik heb laatst fudge gemaakt voor mensen die koolhydraatarm eten.

Voor die fudge moest ik eigenlijk gecondenseerde kokosmelk gebruiken, alleen dan is het niet meer koolhydraatarm.

Ik kon de gecondenseerde kokosmelk 1 op 1 vervangen door gewone kokosmelk en eventueel pure stevia of erythritol gebruiken als zoetstof.

Misschien kan dat in jouw recept ook, maar dan gewoon met suiker. Of de gecondenseerde kokosmelk vervangen door gecondenseerde melk.

En een andere optie is om de gecondenseerde kokosmelk zelf te maken. (Zie de link met een recept)