Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik mijn zelfgemaakte appelflappen bewaren ?

Heb zojuist appelflappen gebakken, maar liggen al wat uurtjes op het rooster, morgen komt bezoek, waar kan ik de appelflappen het beste in bewaren ?

Toegevoegd na 39 seconden:
Nu zijn ze nog lekker krokant, maar morgenmiddag niet denk ik, als het de hele nacht en dag op het rooster gelegen heeft.

Toegevoegd na 10 minuten:
is het niet verstandig om de appelflappen in aluminiumfolie te bewaren ?

Of in een zak , waar het brood in gezeten heeft ?

Toegevoegd na 14 minuten:
wel of niet in de koelkast ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
39.7K
Rieneke1
13 jaar geleden
ik zou ze op een bord doen, met een schone theedoek er over.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

leg ze in een trommel die je luchtdicht kunt afsluiten en zet ze koel en droog weg
morgen zijn ze nog lekker krokant
en degene die ze warm wil daarvoor leg je hem nog even in de oven of magnetron
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koel wegzetten maar niet in de koelkast, dan verliezen ze het krokante.
Gewoon in een koekjes trommel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon op het aanrecht. Plasticje er omheen en morgen zijn ze nog prima. Beter niet in de koelkast.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt ze het best in een goed afgesloten trommel bewaren of als je die niet hebt invriezen. Evtl.ontdooien in een matig hete oven van 150-180 graden C.
Ik bewaar ze ook wel eens op een bord met een magnetrondeksel eroverheen. Hierin zit nl. een opening waardoor er toch lucht bij kan komen. het luchtdicht afsluiten maakt het juist zachter. Vlak voor gebruik piep ik ze dan nog even op in een warme oven.
(Lees meer...)
amc
13 jaar geleden
Appelflappen kun je ongeveer twee dagen bewaren. Bewaar ze luchtdicht verpakt buiten de koelkast. Je kunt de appelflappen bewaren in een plastic zak of een afgesloten bak. Laat ze na het bakken eerst goed afkoelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding