Wat is het verschil tussen vanille pasta en vanille aroma?

Ik zag in het supermarktschap dat je ook vanille pasta kan kopen. Deze is alleen wel iets duurder. Maakt het qua smaak heel veel uit als je vanille pasta gebruikt in plaats van aroma? Het gaat om een cakerecept.
De vanillepasta was van Dr. Oetker.

2 jaar geleden
in: Koken
2.1K

Antwoorden (1)

Vanille-aroma heeft behalve de naam, weinig met echte vanille te maken en wordt daarom ook afgeraden door professionele chefs en patissiers. Vanille-aroma is gemaakt van vanilline, dat is een synthetische smaakstof met een vanillesmaak en geur.

Vanillepasta is meestal een pasta gemaakt van vanille-extract en geëxtraheerde vanillezaadjes. Het extract wordt gemaakt van echte vanillestokjes, water en ethanol (alcohol). Alcohol onttrekt de vanillesmaak uit de boon waardoor je een pure vanillesmaak krijgt.

Je kunt dus veel beter vanillepasta gebruiken.
SimonV