Wat als ik een verbrand broodje eet is dat heel schadelijk?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Koken
2.9K
Amadea
3 jaar geleden
Snij alles wat zwart geblakerd is er af, dan kun je het resterende zonder risico eten.

Antwoorden (4)

Hoi Roaniscool ! Zover ik weet uit ervaring is alles wat verbrand of gebrand (bijv. koffiebonen) niet gezond. Dus beter van niet ook als je een broodje hebt geroosterd die zwart is uitgevallen ;)
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Verbrand voedsel is per definitie carcinogeen, d.w.z. dat het je kans op kanker verhoogt. Liever niet doen dus.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ja, verbrand eten is slecht voor je. Stel het gebeurd een keertje gebeurd niks maar je moet geen gewoonte er van maken
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Terugkomend op SoFietje.
Als het voedsel verbrand is, veroorzaakt dat schadelijke stoffen in het voedsel, blijkt uit veel onderzoeken. Deze stoffen kan je lichaam voor een deel afbreken, maar voor een deel ook niet. Als dat niet het geval is, gaat het zich in het lichaam ophopen, wat kanker kan veroorzaken. Het kan geen kwaad om eens verbrand voedsel binnen te krijgen, maar houd het wel zo laag mogelijk.
Dus: Hoe minder verbrand voedsel, hoe minder kans op ophoping, hoe minder kans op kanker.