Moet er altijd een gat in een tulband vorm zitten?

In een tulband cake zit natuurlijk een gat, maar moet dat ook in je tulbandvorm zitten? (Zie afbeelding voor meer duidelijkheid)
Er zit in deze vorm geen echt gat, maar heeft dit invloed op de cake? (Warmte die anders wordt verdeeld oid?)

Picture for question
3 jaar geleden
in: Koken
1.5K
Amadea
3 jaar geleden
Er zit een uitsteeksel in het midden, dus in het deeg komt wel degelijk een gat.

Antwoorden (1)

Ja. Een tulband met een gat in het midden zorgt ervoor dat de hitte van de oven het beslag in het midden van de cake kan bereiken. Zo wordt de tulband gelijkmatig gebakken.
SimonV