Moeten ovenproducten bevroren of ontdooid in de oven?

Moeten ovenproducten/snacks in de oven als ze nog bevroren zijn of als ze deels op kamertemperatuur zijn voor het beste resultaat?

3 jaar geleden
in: Koken
7.8K
SingingCoyote13
3 jaar geleden
diepvries pizza kan je gelijk uit de verpakking en de vriezer meestal gewoon zo in de oven leggen op wat bakpapier en zo gelijk bereiden. nooit problemen mee gehad en juist net laten ontdooien van pizza bijvoorbeeld vereist vaak een andere bereidingstijd, meestal namelijk korter - zo krijg je bij een ontdooide pizza een keiharde korst die helemaal donker bruin is als je dezelfde tijd aanhoud. (de tijd van de verpakking)

Antwoorden (2)

Dat hangt er van af wat op de verpakking staat. Bij b.v. ovencroquetten en bitterballen van Mora staat aangegeven, dat ze zo uit de diepvries in de oven moeten evenals de Tostini® Pittig Gehakt & Kaas. Ik laat ze wel twee minuten langer in de oven dan aangegeven; zijn ze lekkerder warm van binnen.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ik laat ovenkroketten altijd half ontdooien dan worden ze goed warm.