Welke kruiden gaan goed samen met geroosterde pompoen?

Vanwege de herfst lijkt het mij leuk om dit weekend geroosterde pompoen te maken. Ik weet dat warme kruiden goed combineren met pompoen, maar kom eigenlijk niet verder dan kaneel... Mijn vriend houdt daar overigens totaal niet van. Welke andere kruiden zou ik kunnen gebruiken bij pompoen?

3 jaar geleden
in: Koken
1.4K

Antwoorden (3)

Pompoen smaakt heerlijk in combinatie met knoflook en gember.
Amadea
3 jaar geleden
je zou ook tijm kunnen proberen. en je kunt ook pompoenkruiden kopen of zelf mengen, zoals
gember kruidnagel cayennepeper kaneel en nootmuskaat. misschien vindt je vriendkaneel in combi met de andere kruiden wel te eten. of je laat de kaneel gewoon weg
anneliez
3 jaar geleden
Naast kaneel en gember kun je ook salie gebruiken (dus niet samen met kaneel etc) - dat is een klassieke combinatie.