Ik heb per ongeluk het zwart geperforeerde plastic lapje onderin het bakje van het vlees meegekookt. Kan dat kwaad?

Als het vlees wordt gegeten.

3 jaar geleden
in: Koken
4.2K

Antwoorden (1)

Het feit of het kwaad kan ligt in het verschil tussen koken en braden. Als je het vlees hebt gekoot (dan is het 100 graden Celsius) zal het weinig kwaad kunnen. Heb je het vlees echter aangebraden (180 - 200 graden) dan zullen verschillende stoffen kunnen vrijkomen uit het "plastic". Het aangebraden plastic kun je echter zowel ruiken als proeven en het zou een bitter bijsmaakje hebben.