Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar kan ik golden caster sugar mee vervangen?

In het volgende recept (taart):
http://www.thelittleblogofvegan.com/2019/07/biscoff-fault-line-cake-recipe.html?m=1

gebruikt ze golden caster sugar. Zou lichtbruine bastardsuiker hier een goede vervaning voor zijn?

3 jaar geleden
in: Koken
28.6K
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ik gebruik zelf rietsuiker als vervanger omdat basterd suiker water bindt. Of lichtbruine suiker een onecht kind is van deze twee zou ik persoonlijk niet weten.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Zelf zou ik het vervangen door extra fijne kristalsuiker.

Golden caster sugar is echt een suiker uit het Verenigd Koninkrijk.
Gewone caster sugar is hele fijne kristalsuiker.
De golden variant is iets anders van smaak.

In recepten waarin golden caster sugar gebruikt wordt, is de fijne structuur belangrijk, maar ook de droge korrel.
Basterdsuiker is dan veel te vochtig.

Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Golden caster sugar is fijn gemalen van ongeraffineerde suikerriet of suikerbiet gemaakte suiker. Het is in Engeland populair vanwege de goudbruine kleur en de licht boterachtige smaak.

Dat is in Nederland te koop onder de naam "Ruwe rietsuiker". Bijvoorbeeld van Caribbean Gold, van Wester, van Van Gilse, of van Fairtrade. Alle grote supermarkten hebben het op voorraad. Rietsuiker wordt korter gecentrifugeerd dan kristalsuiker, waardoor een klein beetje donkerbruine stroop (melasse) achter blijft. Die stroop geeft de kleur en smaak aan de suiker.

Lichtbruine basterdsuiker komt wat betreft de kleur wel overeen met ruwe rietsuiker, maar de smaak en consistentie zijn anders. Het geeft een ander resultaat in een baksel. Wat dat betreft kunnen die suikersoorten elkaar niet vervangen.
(Lees meer...)
Amadea
3 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding