Welk soort kookplaatje kan op een temperatuur worden ingesteld die dan constant wordt gehouden?

Ik ben op zoek naar een 1 pits kook/sudderplaat die je echt op de graden nauwkeurig in kan stellen.
Ik bedoel dan ook, als je hem instel op b.v. 60 graden dat het ook dan constant 60 graden blijft.
Ik heb nu een elektrisch kookplaatje, maar als je dat instel op stand 1,2,3 enz.
gaat het bij sudderen telkens aan en uit. En dan gaat het even koken en even later een poos niks.
Is een inductie plaatje beter?
Kortom ik zoek een plaatje met een echt constante temperatuur.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Koken
4.5K
crispy
4 jaar geleden
Dat ga je alleen vinden in specifieke laboratorium apparatuur. Eventueel in een laboratoriumoven.
Maar er is een andere mogelijkheid die wel van standaard keukenapparatuur uit gaat, en dat is middels een sous-vide stick die een bak met water op exact de juiste temperatuur houdt (op 0,1graad nauwkeurig). Dan kan je in die bak een pan zetten die daarmee rondom door het warme water op exact de juiste temperatuur wordt gehouden.

Antwoorden (2)

Ga over op een Infra-rood Glaskeramische 1-Pits Kookplaat met thermostaat. De thermostaat werkt vrij secuur.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
crispy
4 jaar geleden
waar kan ik nou de specificaties vinden van de thermostaat? Jij zegt dat het vrij secuur werkt, maar dat staat nergens bij de specificaties.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Je kan geen enkele kookplaat op één bepaalde temperatuur instellen. Met de thermostaat werk de InfraRood echter veel subtieler dan een gietijzerenplaat, omdat die laatste gewoon eerst moet afkoelen en de IR meer werkt als een lamp met dimmer.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ja dat is precies wat ik bedoel "werkt als een lamp met dimmer".
Maar werken ze allemaal zo, ook de goedkope merken?
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
@Jaap62
Het principe voor "de lamp met (door thermostaat gestuurde) dimmer" is wel specifiek voor alle IR-elementen.
Een-pits inductieplaat. Af en toe in de aanbieding bij Lidl en Aldi. Dan zijn ze beneden de €40,-