Kan ik een pan gebruiken als springvorm?

Ik was van plan een cheesecake te maken, alles in huis, behalve de juiste maat springvorm. Nou heb ik koekenpannen waar het handvat van af kan, waardoor ze de oven in kunnen. Zou ik deze kunnen gebruiken? Of zal de bodem hiervan te dik zijn om bijv. de koekbodem goed te bakken?

Bij voorbaat dank voor het meedenken!

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Koken
3.8K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Maak je een baked cheesecake, ofwel bak je ook de 'vulling' en niet alleen de bodem? In een pan krijg je de taart er nooit uit. Ook niet als je hem goed laat afkoelen.
Dus pak dan maar beter de kleinere maat springvorm.
Bak ze. Lekker!
HannekeJanssen
4 jaar geleden
Via ww.peerby.nl kun je misschien een passende springvorm van iemand uit de buurt lenen (of gewoon even aan een van je buren vragen, er heeft vast wel iemand een springvorm....)
anneliez
4 jaar geleden
je kunt ook de hoeveelheid beslag aan de springvorm aanpassen. dus 1,5 keer de hoeveelheid, of juist de helft

Antwoorden (1)

Als het een Tefal koekenpan is, kan het niet. Dan kunnen giftige stoffen vrijkomen.
Anders kan het wel.
Je kunt er pizza's mee bakken, dus koekbodems zullen ook wel lukken, denk ik.
SimonV