Kun je knoflook van te voren persen/snijden?

Ik heb er een hekel aan om als ik met een gerecht bezig ben, een teentje te snijden. Liever pers of snij ik een paar teentjes tegelijk en houd ze in een doosje in de koelkast. Kan dat? En zo ja, hoe lang zou dat goed blijven?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
6.4K
Ritsuka
10 jaar geleden
Persen is in 10 seconden klaar

Het beste antwoord

u kunt geperste/gesneden knoflook goed afgesloten in de diepvries bewaren.
u kunt ook geperste knoflook vermengen met de olie die u normaal gebruikt en dat mengsel gebruiken als u kookt/bakt.
in de koelkast bewaren kan ook maar dan zal de knoflook snel in smaak en kwaliteit achteruitgaan.dan blijft dat hooguit 2dagen goed.
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

In de koelkast, mits je het goed verpakt, een dag of drie. Maar je kunt het ook invriezen en dan bevroren gebruiken, pers of snipper je veel knoflook in 1 keer en heb je voldoende voor de komende keren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt ook knoflookpasta kopen in een potje, dat blijft langer goed dan zelfgesneden knoflook. Ik houd altijd een potje achter de hand voor het geval mijn verse knoflook op is, te lang heeft gelegen (niet meer goed) of ik geen zin heb/vergeet om verse knoflook te snijden.
Verse knoflook invriezen zoals hierboven beschreven werkt innderdaad ook prima, zorg alleen wel dat je goede porties los invriest want als je een hele 'berg' maakt dan zit je met de veel wat je moet ontdooien en dan is het nog niet erg handig. Je zou kunnen invriezen in een ijsblokjes-bakje (afsluitbaar).