Ik heb een paar dagen geleden broodjes bapao gekocht en ingevroren. Nu wil ik ze eten maar ze zijn nog helemaal bevroren. Wat te doen?

Om ze nu direct eetbaar te krijgen...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
23.4K

Het beste antwoord

Bereidingsadvies

Magnetron (700W). Bevroren ca. 90 seconden. Ontdooid ca. 40 seconden.

Stomen. Hang een vergiet in een pan met een laagje kokend water. Het vuur op een laag pitje zetten. Haal de ontdooide Bapao uit de verpakking en leg deze in de vergiet. Sluit de pan af met een deksel en laat de Bapao ca. 5 minuten stomen.

De genoemde tijden zijn gemiddelden. Wij adviseren u de exacte bereidingstijd even uit te proberen.

Bewaaradvies

Bij -18°C ten minste houdbaar tot: zie datum op de verpakking. Vanuit diepvries 48 uur houdbaar in koeling bij max. 4°C.

Ontdooi-advies

Niet ontdooien in de doos. Na het ontdooien niet opnieuw invriezen.

Van de bapoafabiek site afgehaald
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
90 seconden thnx :) Stond eigenlijk ook gewoon op de verpakking. Ik ging er vanuit dat alleen de normale bereidwijze erop stond.

Andere antwoorden (5)

ontdooien & opwarmen in de magnetron (volgens verpakking)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
direct: de magnetron in, hoogste stand, regelmatig keren. worden ze niet echt lekker denk ik. iets minder direct: leg ze afgedekt in het zonnetje voor een minuut of 10, dan afbakken zoals op verpakking.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bevroren in de magetron stoppen en op de hoogste stand 2 minuten doen. Verpakking er gewoon omlaten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volg de aanwijzingen op de verpakking.

Ik duw ze zelf 1:40 min. in de magnetron en dan zijn ze hartstikke goed.

Eet smakelijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vries ze ook vaak na aankoop meteen in. Als ik ze wil eten, dan scheur ik een klein hoekje van het zakje af en leg hem ongeveer 100 seconden in de magnetron op 800 watt. En dan is hij van bevroren heerlijk warm geworden. Beetje saus er bij en smullen maar!