Weet iemand een recept voor corndogs?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Koken
2.6K
bamibal
5 jaar geleden
Google weet dat.
bamibal
5 jaar geleden
Hier bijvoorbeeld: http://bfy.tw/KsCm
dudemeister
5 jaar geleden
Als je ze maakt volgens bijgaande reept
lkkr met chili no bean
kijk voor het recept op YTube ; cooking with Junckyard dog
https://www.youtube.com/watch?v=SVql5PyVi24
eigenlijk een soort saus voor over je pasta of rijst maar ik doe het over versgebakken friet dan geraspte kaas erover, even onder de grill. Verse gesneden ui erover en zure room. Vreetfestijn!

Antwoorden (2)

Ingrediënten 8 personen

*200 gram bloem *150 gram geel maismeel *2 el suiker *1 1/2 tl bakpoeder *1/2 tl zout *2 el harde, koude margarine *1 groot losgeklopt ei *175 ml melk *8 lange knakworsten *8 sate prikkers (lange) *plantaardige olie om in te frituren.

Bereidingswijze
Meng de bloem, maismeel, suiker, bakpoeder en zout in een middelgrote kom door elkaar. Voeg de harde boter toe. Voeg de eieren toe en de melk en meng alles luchtig.
Dep de knakworsten droog en prik ze overlangs aan een pen (dus in het verlengde van de worst). Door ze in het beslag en zorg dat ze goed bedekt zijn.
Verhit de olielaag van 7 a 8 cm tot een temperatuur van 190 graden. Bak hierin de met beslag beklede worstjes totdat ze goudbruin zijn (4 a 5 minuten).
fremar
5 jaar geleden
Ik heb weleens geen maismeel in huis en heb ooit als alternatief een blikje maiskorrels gebruikt, waar ik een soort deeg van maakte. Ik had ook geen zin in frituurlucht in huis, dus heb ze in de oven gebakken. Ze waren lekker volgens mijn mannen!

Kieper de maiskorrels uit het blik ( zo'n 400 gr.) in de vergiet en laat ze uitlekken. Zet de staafmixer in de uitgelekte mais of neem de keukenmachine/blender als je die hebt. Doe de ontstane maispuree in een kom en voeg hierbij 2 eierdooiers (het wit kan je bewaren voor iets anders), doe er verder 8 flinke lepels bloem bij, 2 theel. maizena en maal er wat peper en zout bij.

Ik had een blik hotdogs, maar je kunt uiteraard ook andere worst nemen. Steek in elk worstje een satéprikker die je van tevoren even in water hebt gelegd. Op deze manier verbrandt het stokje niet zo snel. Dep de worstjes in elk geval droog en wentel ze door de bloem, zodat het deeg beter blijft plakken en er niet weer afglijdt.

Leg op een bakblik een vel bakpapier en leg hierop een hoopje van de maispuree. Maak het iets platter zodat het worstje er goed op past. Leg er een worstje op en bedek het rondom met de puree. Ga zo verder met de andere worstjes en puree.

Bak ze vervolgens af in een voorverwarmde oven van 180 graden C. Ze zijn na zo'n 25 min. klaar en mooi bruin gebakken. Vergeet niet om ze af en toe even een keertje te draaien zodat ze ook gelijkmatig kleuren.
amc