Hoe maak ik shoarma van de supermarkt net zo lekker als van de shoarmatent?

Is dit wel mogelijk, en hoe kom je zo dicht bij die smaak?

Ik denk dan zelf aan kruiden, of de manier van bakken. Wie heeft er tips?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
31.3K

Het beste antwoord

Hoog bakken en met een prop servetten of keukenpapier steeds het overtollige vet er uit deppen.
Het vet blijft in je pan zitten dus wordt het vlees soppig.
In de soarma tent wordt het vlees ook iets droger omdat het vet en vocht er uit druipt.

Verder zijn de soarmakruiden overal bijna wel het zelfde, ze komen gewoon uit de zelfde kant en klare mix van de groothandel.
Mocht je het zelf willen halen, gewoon een zakje soarma kruiden kopen en hamlapjes om en om hierin deppen. deze grillen op het spit in je oven of bakken in de koekenpan en het vet dan dus eruit deppen.

zelfgemaakte knoflooksaus maak je van frietsaus met een klein beetje melk of water, knoflook poeder en peterselie en roeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

omdat het bij de shoarma tent schapenvlees is
dat heeft al een andere smaak dan varkensvlees
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
AWM
13 jaar geleden
Onderzoek heeft uitgewezen dat het bij 90% van die tenten *geen* schapenvlees is. Helaas...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja!!
dat weet ik niet ik eet t nooit!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Schapenvlees vind je bijna nergens, en dat zou ook nauwelijks verkopen want wij 'lusten het niet'. Maar varkensvlees zie je bijna nergens hoor ; alleen de shoarma uit de supermarkt is altijd varkensvlees.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik lust het geen van 2e
maar mijn zoon eet t wel eens en hij vertelde het
dat het schapenvlees is
iekkk
Het gebruik van lamsvlees is een goede start..!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het geheim zit in de kruiden. En dan bedoel ik echt geheim.
De groothandels zijn daarin gespecialiseerd en gaan je niet de samenstelling verraden.
Het zit niet in het soort vlees, recent onderzoek heeft uitgewezen dat je reuze geluk moet hebben om ergens lamsvlees aan te treffen. Ik vind dat oplichterij, maar ja...
AWM
13 jaar geleden
Probeer anders om hun smaak te overtreffen op een andere manier... Zo heb ik ooit, uit nood, kleingesneden kipfilet toegevoegd en dat was heerlijk!! Verder kun je eens proberen om niet kant-en-klare saus te gebruiken maar juist zelf knoflooksaus te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik laat de shoarma na het bakken nog even een beetje knapperig worden onder de grill. Als je dan lamsvlees gebruikt dan kom je aardig in de buurt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk worden er door de shoarmazaak smaakversterkers aan toegevoegd. Dit kan je zelf ook doen, maar of het zo gezond is valt nog over te twisten :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Officieel hoort shoarma lamsvlees te zijn, maar vanwege de prijs en de toch wat uitgesproken smaak (te uitgesproken voor de meeste ' ollanders), wordt er meestal gebruik gemaakt van kalfsvlees.
De kruiden zijn natuurlijk het geheim van de smid, dus daar kom je niet achter en het lijkt niet op wat in de potjes shoarmakruiden zit. Vers is natuurlijk wederom het best. En dan grillen, liefst een een ronddraaiend spit.
Je kunt een heel beest aan het spit rijgen (wat met een kalf dan weer wat omvangrijk wordt), of net zoals de moderne shoarmaboer, plakken vlees.

Met plakken goed gekruid kalfsvlees aan het draaispit in de oven moet je dus een heel eind kunnen komen. Maar of het net zo lekker is als van je iegen shoarmatent ??? De ene shoarmatent is trouwens ook de andere niet ; dat varieert van uitmuntende döner kebab op een flink stuk Turks brood met veel verse groente en heerlijke saus, tot een lullig droog pittabroodje met een soort gehakt, een verlept blaadje sla en knoflooksaus uit een flesje. Smaken verschillen zullen we maar zeggen, maar soms is het verschil wel ERG groot.