wat kan ik met 3 kilo rundvlees ?

ik heb 3 kilo aan rundvlees kunnen bemachtigen. Het zou eigenlijk weggegooid worden, aangezien het de hele dag buiten de koeling heeft gelegen. Er zit verschillende stukken bij, de tournedos is uiteraard al op. verder ziet het vlees er nog prima uit, maar ik zal het snel moeten verwerken in iets? ik ben op zoek naar iets waar het vlees smaakvoller, mals en goed houdbaar te maken. ik sta open voor alle soorten recepten.

groet,

Aardappelschilmesjesfabrieksthee

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Koken
1.6K

Antwoorden (1)

Als er niets aan mankeert kun je aan de slag :)

-krachtige geconcentreerde bouillon. Kun je in kleine hoeveelheden invriezen en een grote pan soep van maken.
-je eigen gehakt draaien! ballen braden en per portie invriezen + jus. Vraag je netwerk wie een gehaktmolen heeft.
-grote pan hachee maken, in porties verpakken, heerlijk als je geen tijd/zin hebt om te koken.
-laten we het heerlijke oma gerecht draadjesvlees niet vergeten. Ook te maken en meteen over twee of drie dagen verspreid te consumeren heerlijk!

Als je een restant hebt maak er pakjes van in plastic verpakt, vries alles in en haal het er de dag tevoren uit om in de koelkast te ontdooien.