Is het vel van de paprika onverteerbaar?

Ik heb het weer eens zitten.Anderhalve paprika kleingesneden in de pasta. Vier uur later begint de paprika dan op de gooien.Ligt het aan mijn spijsvertering of hebben nog mensen dat?Ik heb ooit eens gehoord dat het aan het vel zou liggen, dat laat ik er altijd aan.('k Zou ook niet weten hoe het te verwijderen zonder te koken)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
21.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen idee waar je het over hebt. Ik heb er in elk geval nog nooit last van gehad. Misschien ben je wel allergisch voor paprika's?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De paprika begint op de gooien?
Geen idee waar je het over hebt.

Het beste antwoord

er zitten veel vezels in het vel van paprika's En vezels zijn over het algemeen onverteerbaar
Gevoelige darmen kunnen hier last van hebben

Toegevoegd na 1 minuut:
paprika even in de gril of de oven dan kun je het vel zo verwijderen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het vel van de paprika is inderdaad moeilijk verteerbaar, maar onverteerbaar is wel een heel erg sterk woord.

Als je het vel eraf wilt hebben, ken ik maar 1 manier, en dat maakt nog eens een heel lekker produkt ook:

Haal een paprika door de gasvlam (of op de barbecue) en zorg dat de buitenkant zwart verbrand is. Dan kan je het (verbrande) velletje er af halen, terwijl het vlees van de paprika nog niet gekookt is maar wel een beetje de rooksmaak heeft. Is heel erg lekker, want het vlees van de paprika is veel zoeter als het bittere velletje eraf is. Probeer maar eens, succes.
itsme
13 jaar geleden
Groenten zoals aardappels, tomaten, aubergines, paprika's, courgettes en spinazie behoren tot de nachtschade plantenfamilie.

Veel europeanen kunnen niet tegen alle nachtschadegroenten omdat deze bepaalde gassen bevatten die bij vertering vrijkomen. Met name de paprika. Daarnaast zijn het zuurvormende groenten en kunnen allergieën opwekken.

Als je redelijk gezond bent hoef je deze groenten niet helemaal te vermijden, maar weet dat deze groenten allesbehalve "heel gezond" voor je zijn. Dus geniet er zo nu en dan van maar gebruik vaker Nederlandse groenten als basis.

Toegevoegd na 5 minuten:
Het vel van paprika is inderdaad onverteerbaar, net als van tomaat, maar op zich is dat niet de boosdoener.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen idee.
Ik heb nooit ergens last van.
Zelf tomaten en paprika gekweekt en dus ook veel van gegeten. Zowel rauw als in gerechten.

Maar als je last hebt, na het eten van paprika, en niet na het eten van iets anders, zoals tomaten met vel,
dan kan het wel daaraan liggen dat je juist paprika niet goed verdraagt.
Dan zou ik ook niet zo veel moeite doen om het vel te verwijderen, maar die dingen gewoon niet meer eten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb er ook last van met of zonder schil, maar ja voor sommige recepten heb je ze nodig ben er niet echt gek op dus snij ik ze altijd zo fijn mogelijk met schil. Ik vind schillen teveel werk. Maar ja daarna eet ik het de hele dag,
Er is ook geen vervanging daarvoor dus gok ik het er maar op dan maar een hele dag "eten".

gr.

vera