Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is marshmallow hetzelfde als onze bekende spekkies?

Ik wil bakken met marshmallows maar die kan ik niet krijgen. Daarom wil ik spekkies gebruiken. Geeft dat hetzelfde resultaat.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
17.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het principe is hetzelfde, dat wil zeggen de receptuur. Het is allebei gemaakt van stijfgeklopt eiwit, suiker en gelatine als hoofdingrediënten.
Het enige verschil is dat de massa voor marshmallows wordt uitgegoten in een dikkere laag en dus dikker opdroogt. hierna wordt het eerst in de lengte in repen gesneden en de repen in stukjes. Bij spekkies wordt diezelfde massa dunner uitgegoten en na het drogen in ruiten gesneden.

Je kunt ook spekkies dus net zo goed grillen, alleen moet je ze korter bakken en de vulling zal ook niet zo dik zijn. Het geheel zal dus eerder krokant worden.

Bij mijn bron een uitgebreide beschrijving hoe je marshmallows maakt.
(Lees meer...)
amc
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee het is niet hetzelfde.
De echte Marshmallow wil beter "bakken" krijgt een krokant korstje en van binnen heel zacht.

Met gewone spekjes wil het wel, alleen het duurt iets langer en ze krijgen niet dat echte krokante korstje met dat hele zachte van binnen, ze blijven ietsje harder.

Een echte marshmallow is dus lekkerder, maar kan wel vervangen worden door een gewoon spekje. Hebben we op scouting vaak genoeg gedaan.
(Lees meer...)
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding