Hoe maak je Al Andalus zelf?

Ik weet welke kruiden er in zitten: komijnzaad, korianderzaad, gerookte paprika, zwarte peper, venkel, oregano, anijs, laurier en peterselie maar nergens kan ik de hoeveelheden vinden.

6 jaar geleden
in: Koken
21.5K

Het beste antwoord

Dit heb ik gevonden:

Ingrediënten
22% komijnzaad, korianderzaad, 16% gerookte paprika, zwarte peper, oregano, venkelzaad, anijszaad,laurier, peterselie. (Bevat geen toegevoegd zout)

-----Al-Andalus is een specerijen melange gebaseerd op een oud Moors recept. Deze volle, zoete melange kenmerkt zich door ingrediënten zoals gerookte paprika en komijnzaad. Het vormt de basis voor smaakvolle gerechten met een Zuid-Spaanse tint. Heerlijk voor een paella of gebruik het als smaakmaker door een frisse salade.

Achtergrond
Al-Andalus is de naam die de Moorse (Arabieren) veroveraars gaven aan het door hen veroverde gedeelte van het Iberisch Schiereiland. Het moet niet worden verward met de huidige regio Andalusië. Andalusië, het meest zuidelijke deel van Spanje, is vanaf het midden van de achtste eeuw stevig in Arabische handen.-----

Kijk eens bij een kookclub of kookforum, anders is het misschien een idee om te experimenteren, beetje van dit en beetje van dat.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Experimenteren.
Koop de losse kruiden en voeg ze bij elkaar tot jij het lekker vindt.Dan malen of fijnstampen in een vijzel. Van de kruiden die het sterkst smaken neem je wat minder, van de lichtere kruiden wat meer. Als je een kant en klaar mengsel koopt en je kijkt naar de samenstelling, kun je er van uit gaan dat van het eerst genoemde product het meest aanwezig is. je zal hem nooit precies hetzelfde krijgen als wat je ooit geproefd hebt. Iedereen die het maakt heeft zijn eigen voorkeur van iets meer of minder smaak van een onderdeel. Net zoals tomaten- of andere soep. Vraag 10 mensen een bepaalde soep te maken en je hebt 10 verschillende smaken
anneliez