Hoe maak ik groene chilisaus dikker?

Ik heb groene chilisaus gemaakt, maar teveel kokosmelk gebruikt;-(
Hoe kan ik dit oplossen?
En is het nog op te lossen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
1.4K

Het beste antwoord

De groene chilisaus krijgt zijn stevigheid door aardappels. Je kunt meer gepureerde aardappel aan de saus toevoegen en evt. nog wat extra spinazie en kruiden toevoegen als dat nodig is voor de smaak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Een klein beetje allesbinder erin (maizena bijvoorbeeld).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Allesbinders zijn neutraal van smaak dus dan kan wel. Je kan de saus ook laten indikken door het zachtjes door te laten pruttelen. Zal de chili zal er niet minder pittig van worden , wel is het zo dat chilipepers vitamine C bommen zijn en daar zal mogelijk dan wel wat van verloren gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan ook een gepureerde avocado eraan toevoegen, dan geef je er gelijk een romige structuur aan.

Bijna guacamole dan..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het beste en smaakneutraalst doe je dit door wat aardappelzetmeel met wat water glad te roeren en erdoor heen te mengen. Dit bindt net zoals maizena.
amc