Kardemom peul vervangen voor poeder, kan dat?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Koken
23.2K
Ritsuka
6 jaar geleden
in wat voor recept?
dudemeister
6 jaar geleden
kokkies henbben standaard potjes met hele zaden in huis.
De peulen in de tjobek (vijzel) en stampen maar, veel betere smaak krijg je dan. Kan het je aanraden

Antwoorden (1)

Ja. Eén theelepel vers kardemompoeder komt overeen met de zaden van zes peulen.

Dus je hebt maar weinig nodig. Maar de smaak en geur van kardemompoeder gaan vrij snel achteruit. Koop er daarom maar een kleine hoeveelheid van en gebruik het poeder alleen als het nog geurig is.

Wanneer je niet aan kardemompeulen kunt komen kun je in plaats daarvan gelijke delen kruidnagel, kaneelpoeder en nootmuskaat gebruiken en daar nog een snufje gemberpoeder aan toevoegen. Dan benader je de aromatische smaak van kardemom behoorlijk.
Amadea