Ik wil een pannekoek bakken, moet ik boter of olie gebruiken?

Toegevoegd na 1 minuut:
Niet welke ik moet gebruiken.
Maar is het nodig?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
72.5K

Antwoorden (12)

kan allebei wel.
13 jaar geleden
Ik geef de voorkeur om pannenkoeken te bakken in boter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pannenkoekenbeslag,lijkt me het beste.Met olie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is nodig om mee te bakken anders krijg je een hele droge pannenkoek die je waarschijnlijk ook niet meer uit je pan krijgt.

Boter is lekkerder dan olie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja om aanbakken te voorkomen zal je boter of olie moeten gebruiken.
Je kan een halve geschilde aardappel op een vork prikken en in een laagje olie zetten, daarmee de pan invetten, gaat makkelijker dan klontjes boter pakken.
Een scheutje olie door het beslag scheelt ook, maar je zal toch nog boter/olie in de pan moeten doen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met boter is het lekkerste. Maar je kan eventueel klein beetje olie bij doen voor de smaak...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik hoor met enige regelmaat dat er sambal bij gedaan kan worden.
Moet dat bij het beslag op doen of op de uiteindelijke pannekoek?
Je kunt een scheut olie door het beslag roeren.
Als je dan een goede anti-aanbakpan hebt,
kun je wel pannekoeken bakken zonder verder olie of boter.
Maar het is niet zo lekker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
boter heeft mijn voorkeur
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
smelt een pakje boter en roer het door je beslag.
eet smakelijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik neem altijd olie. Boter wordt zo vet en verbrandt zo snel.
amc
13 jaar geleden
Gewoon klonte roomboter lekker mmmm ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je de echte goede anti aanbak pan hebt, heb je maar heeeeel weinig nodig.

Ik gebruik olie EN boter. Ik doe eerst een minidrupje olie, en dat laat ik heet worden, en dan een mini klontje of kneepje boter, en daar wordt de pannenkoek mooi bruin van, terwijl de olie voor een betere hittebestendigheid zorgt.

Toegevoegd na 37 seconden:
Eet smakelijk!