Hoe maak je de zoete sojasaus van AH?

Hoi, in de Albert Heijn XL filialen heb je de verse sushi afdeling , de zogenaamde "sushi bar" . Daar vind je bij de wasabi chop sticks tevens zoete sojasaus in kleine doorzichtige plastic flesjes met groen dopje. Vers gemaakt en per 2 stuks verpakt. Je moet ze altijd apart kopen, zitten nooit in een doosje sushi en zijn ook 'slechts' een paar weken houdbaar. Weet iemand hoe je deze sojasaus maakt of welk merk een sojasaus verkoopt die ook zo smaakt?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Koken
2.9K

Het beste antwoord

Helaas hebben lang niet alle XL filialen al zo'n sushi bar. Zoete sojasaus kun je wel bij de AH kopen: Kikkoman sushi & sashimi soy sauce. Deze komt denk ik het dichtste in de buurt. Niet te verwarren met de gewone Kikkoman sojasaus, die is zout. Kikkoman heeft sinds kort ook een hele zoete versie speciaal voor de Europese markt: Kikkoman sojasaus sucree. Die laatste bevat nog veel meer suiker en is zo zoet als ketjap. Weetje: het wordt gemaakt in het Groningse Sappemeer.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt! :-)