Waar kan ik melasse kopen?

Eris een recept met melasse en ik weet niet waar je dat kunt krijgen.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Koken
37.4K

Het beste antwoord

Melasse is online te koop bij http://www.hollandandbarrett.nl/shop/product/meridian-melasse-stroop-organic-60004629

Toegevoegd na 7 minuten:
Ik heb nog een fysieke winkel gevonden die ook open is op zondag: een toko in Rotterdam (bron)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
amc
6 jaar geleden
Oeps, ik zie zojuist dat jij dezelfde link aangeeft als ik...dit terwijl ik op de 'tuinen' klikte. Ik wist niet dat zij hetzelfde waren als 'hollandandbarret'...weer wat geleerd ;-) tja...je bent nooit te oud om te leren hè? Ik doe het nog dagelijks (^-^).
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Klopt, ik dacht ook de link van de 'Tuinen' te hebben geklikt, amc wij blijven jong/leren:P
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
sorry maar ik heb net een adresje maar ik ben wel blij met je antwoord top dus

Andere antwoorden (2)

Ruwe rietsuikermelasse is te koop in de betere biowinkel... 'de Tuinen' verkoopt het bijv. ook. Die heeft ook fysieke winkels, ik weet alleen niet of jij in zo'n regio woont. http://www.hollandandbarrett.nl/shop/product/meridian-melasse-stroop-organic-60004629

Ook bij 'pit& pit' verkopen ze molasse (of melasse=hetzelfde) Bedenk wel dat er verschil zit in smaak tussen de 'cane' molasse en de 'blackstrap'molasse.
De blackstrap is weinig zoet en kan zelfs bitter smaken... de cane is lekkerder.
Als je het om te bakken nodig hebt, zal je bij de blackstrap vaak bakpoeder nodig hebben of andere suikers erbij, het gebak rijst anders minder goed.

Het is overigens een Aziatisch ingrediënt, dus misschien heeft een goede toko het ook wel?
amc
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het is voor een kippenblok waar ze aan kunnen pikken dus smaak maakt niet uit en ik woon in beilen maar ik ken geen biowinkels maar ik heb al een adresje maar ik ben wel blij met je antwoord top dus
Verder is melasse te koop bij natuurwinkels en drogist.
Maar ook bij de reguliere supers zoals Jumbo en AH
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Melasse kun je niet bij de supermarkt krijgen maaar ik heb al een adresje maar wel bedankt voor het antwoord