Allerlei kruiden in de hachee (tijm / kruidnagel). Hoe kan ik deze bundelen zodat ik niet hoef te zoeken?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Koken
7.4K
Rieneke1
7 jaar geleden
In een thee-ei.
Ritsuka
7 jaar geleden
je kunt een eigen potje maken met mix
Erna55
7 jaar geleden
Je kunt ze in een koffiefilter doen en dichtknopen.
Amadea
7 jaar geleden
Je kunt ook een kant-en-klaar potje of zakje Hacheekruiden kopen.
paulus811
7 jaar geleden
Tijm hoef je er helemaal niet uit te halen en kruidnagel kun je vooraf vijzelen. Alleen het laurierblad moet je eruit halen, maar dat lijkt me geen wereldschokkend probleem.
HeerVoldemort
7 jaar geleden
Ik wilde net zeggen in een theezakje doen. Maar de oplossing van Rieneke is beter. Een thee-ei scheurt niet.

Het beste antwoord

Eigenlijk heb ik nog nooit gehoord van 'tijm' als ingrediënt van de hachee, maar dit kan een kwestie van smaak zijn. Het lijkt mij niet lekker, maar ik heb het dan ook nooit geprobeerd. Dit even terzijde..

Het is algemeen bekend dat je takjes tuinkruiden altijd samen bindt met keukentouw en losse kruiden die je wilt verwijderen (meestal laurierblad, peperkorrels en kruidnagelen)in een thee-ei of dun zakje doet, dat je aan het oor van de pan kunt vastbinden (net als een kruidenbuiltje) om het in een keer eruit te kunnen halen zonder te zoeken.
Als je geen thee-ei hebt, dan kan je ook van een koffiefilterzakje een soort zakje vouwen dat je dichtmaakt met een nietje....touwtje eraan meenieten en hang het in de pan. Je kunt overigens ook kant-en-klare gemalen kruidnagel kopen én ook laurierblad is gemalen te verkrijgen in potjes. Ik vind ze ideaal!
amc
7 jaar geleden
Inekez1
7 jaar geleden
Tijm in de hachee is lekker!
amc
7 jaar geleden
Uiteraard ga ik het proberen ;-)