Kan ik in een elek.frituurpan ook blokken frituurvet gebruiken? en welke bakt de frietjes lekker bruin maar toch knapperig en droog!

dus de harde blokken frietvet (ossewit)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
27.7K

Het beste antwoord

Heb je een frituuurpan met bodemverwarming dan kun je blokken frituurvet gebruiken. Maar heb je daarentegen een frituur met een verwarmigselement welke in het vet hangt dan zal in 'no time'dat element doorbranden omdat het vet niet of niet volledig met het vet in aanraking komt tijdens het opwarmen. Alle frituurvetten bakken knapperig en droog als het frituurvet maar heet genoeg is. Diamant en remia hebben mijn voorkeur evenals vloeibare vetten.

Toegevoegd na 6 minuten:
Bedoelde het vet komt tijdens het opwarmen niet met het element in aanraking.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ja die kunnen ook in een electrische frituurpan.

Maar waarom dat vet? Vloeibaar is beter voor je gezondheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan wel maar ik denk niet dat het de meest gezonde oplossing is.
In welke olie of vet bak je frieten?
Zoeken naar de gezondste, de goedkoopste en de lekkerste
Waarin bak je de gezondste, de goedkoopste en de lekkerste frieten? In olie of in vet? En in welke olie of welk vet? We kochten 22 flessen en pakken in de supermarkten en zochten het uit. “De ‘gezondste’ frieten bak je in olie, tenminste als je die vaak genoeg vervangt”, stellen voedingsdeskundigen. “Frituurolie bevat immers meer onverzadigde vetten dan frituurvet, en die zijn beter voor de gezondheid.” Niet alle frituurolie is echter hetzelfde samengesteld en of bakken in olie zo lekker is als in vet, daar zijn de meningen over verdeeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja je blokken vet gebruiken maar als voorkeur vloeibaar vet het is beter voor je elementen van je friteuse t.o blokkenvet er zijn wel voor en nadelen met vloeibaar en blojken vet met vloeibaar giet je het zo in je friteuse en je kan sneller frietjes bakken nadeel is je friteuse gaat na het bakken plakken en het is moeilijk schoon te krijgen en met blokken vet het is makkelijker je friteuse schoon te houden en een nadeel je moet langer wachten totdat je kan bakken. Wil je toch blokken vet gebruiken raad ik je aan om het eerst te smelten in een pannetje op het vuur en dan in je friteuse over te gooien zo blijft je warmte element goed en verbrand het ook niet. En het maakt weinig meer uit wat voor vet je gebruikt tegenwoordig is bijna alles een goed product iedereen heeft zijn eigen voorkeur welk vet hij/zij het beste wilt hebben en gebruiken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lekker slecht voor je hart en bloedvaten.... maar het kan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vloeibaar is veel beter voor je, dus dat zou ik gebruiken. En het is makkelijker verversen (wat regelmatig moet ook i.v.m. je gezondheid).