Hoe lang kan je een zelf gemaakte swiss cake roll goed houden, en kan je deze invriezen?

Ik wil voor volgend weekend 4 swiss cake rolls maken.

1 met een roomvulling en fruit (jam)
1 met chocolade room vulling
1 met mocca botercreme
1 met fruit bavarois

Ze moeten vrijdag klaar zijn en gaan mee met de auto naar Texel. Dus donderdag avond op zijn laatst wil ik er mee klaar zijn.

Ik wil ze van de buitenkant ook mooi decoreren met botercreme. Dus alle 4 maken op donderdag lukt me niet. Ik wil dat al eerder in de week doen.

Hoe lang blijven die dingen goed in de koelkast of kan ik ze ook invriezen. Want dat zou de beste oplossing zijn.

8 jaar geleden
in: Koken
2.6K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik denk dat deze link een hoop punten pakt http://www.handigebaktips.nl/gedecoreerde-taarten-bewaren/
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Nou ik vrees van niet MrTomaat...
Je hebt hem als reactie geplaatst en niet als antwoord.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik bedoelde punten die overeenkomen met jouw vraag :D

Het beste antwoord

Die blijven zeker meerdere dagen goed. Kijk maar in de supermarkt. Daar liggen ze ook alleen maar gekoeld.
Cake invriezen lijkt me geen goed idee. Door de grote hoeveelheid vocht zal de structuur zeker kapot vriezen.
En bij mij blijft een geopend bekertje slagroom ook minstens een week goed.
8 jaar geleden
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Ik heb ze woensdag en donderdag gemaakt. Het waren er uiteindelijk 5. En gewoon in de koelkast bewaard. Ze zijn mee gegaan naar Texel. Daar zijn er twee (sinaasappel chocolade en witte chocolade met slagroom) opgegaan. De mokka (botercreme) en de mango monchou zijn ergens afgelopen week opgegeten.
De kersen room is gisteren pas opgegaan en volgens mijn vader smaakte hij nog prima! Was echt verbaasd.