1] Een truffel is een extreem kostbare zwam die onder de grond, op de wortels van (eiken)bomen groeit. De truffel wordt hoofdzakelijk verwerkt in de hogere gastronomie en wordt beschouwd als een extreme delicatesse.

2] "De Truffel" koopt chocolade (als grondstof) in bij Barry Callebaut. Bijgaand een link naar de website van Barry Callebaut waar u meer kunt lezen over hun ‘social responsibility’ (http://www.barry-callebaut.com/csr ).

3]Chocolade truffels: de lekkerste maak je zelf:
Voor 500g truffels :

Ingrediënten :
20 cl room
1 eetlepel vloeibaar vanille extract
400 g zwarte chocolade
75 g boter
200 g cacaopoeder
1 eetlepel cognac

Eerst maken we het beslag :
Breng room en vanille aan de kook. Neem de pan van het vuur en laat 250g chocolade erin smelten. Meng en laat afkoelen. Meng er met een spatel voorzichtig de boter, de cacao en de cognac door. Laat 12 uur rusten op een koele plaats. Neem nu met een koffielepel telkens wat truffelbeslag en rol het met je handen tot een bolletje. Laat de bolletjes gedurende 3 uur hard worden in de koelkast.

De omhulling :
Laat 150g chocolade op een laag vuur smelten. Doe de cacao in een diep bord. Dompel elke truffel in de chocolade. Schud de truffel af en rol vervolgens in de cacao. Laat 1 uur rusten op een koele plaats.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

In Frankrijk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Albert Heijn heeft in de koeling in de grotere winkels hun eigen luxe merk.
Bronnen: