Wat kun je doen als je teveel ketchup in een saus hebt gedaan?

Bij onze zelfgemaakte ravioli wilde wij een tomatensaus maken, maar hadden hiervoor alleen tomatenblokjes. Normaal doen wij hier tomatenpuree bij maar deze hebben we op het moment niet in huis, en zijn niet in de gelegenheid die voor vanavond nog te halen. Mijn moeder heeft toen als alternatief ketchup in de saus gedaan, maar dit blijkt minder lekker te zijn als verwacht. De smaak overheerst te erg en het lijkt nu meer een barbecuesaus dan een tomatensaus voor bij de pasta. Weet iemand een manier om de smaak te neutraliseren?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Koken
11.1K

Antwoorden (3)

Fruit in wat olie een een gesnipperde ui en gesnipperd teentje knoflook. Doe er twee theelepels sambal bij, en mix dat door de ketchupsaus. Dan camoufleer je het zure en zoete met pittige accenten, en dat maakt het geheel beter smakend.
Amadea
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
En als je niet zo van pittig houdt is er dan eventueel een andere oplossing? Uien en knoflook zitten er al in.
Amadea
8 jaar geleden
Dan is inderdaad de suggestie van rebe een goeie oplossing!
Voeg wat room of (koffie)melk dit maakt de saus zachter van smaak en de ketchup zal minderr overheersen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt voor je reactie!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hebben het geprobeerd, erg goede tip! Heeft goed geholpen :)
Om de overheersende smaak van tomatenketchup te neutraliseren; een beetje kookroom en citroensap toevoegen. Tomatenketchup bevat heel veel suiker en daarom zou niet alleen kookroom toevoegen maar ook een zuurtje erbij in de vorm van citroensap.